Personal Training

U zou Personal Training kunnen zien als een investering in uzelf.
Om welke reden dan ook.
De beweegredenen of doelstellingen lopen vaak enorm uiteen. Deze zijn misschien enkel samen te vatten als een investering in uzelf.
En waarom ook niet ..

Onze werkwijze

Het intakegesprek

Dit gesprek is kosteloos en vrijblijvend. Na de kennismaking bespreken we onder andere uw doelstelling, wordt de medische achtergrond besproken en maken we globaal een planning met de daarbij behorende afspraken.

De Fittest

De test vindt plaats tijdens de 2e afspraak. U ontvangt een testrapport van de onderstaande metingen. De uitslag wordt met u besproken en we plannen het eerst volgende testmoment. Op die manier krijgt u een duidelijk inzicht in het resultaat van uw inspanningen.

  • Bloeddruk
  • Gewicht
  • Verhouding vetmassa & vetvrije massa
  • Vetpercentage
  • Body Mass Index
  • Omvang middel
  • Algemene flexibiliteit
  • Algemene stabiliteit
  • Cardiovasculair uithoudingsvermogen

De trainingen

Aan de hand van het 1e gesprek en de uitslag van de test maken wij uw persoonlijk trainingsprogramma. Tijdens de trainingen streven wij naar een optimale belasting voor dat moment. Dit is afhankelijk van uw fysieke en mentale gesteldheid op dat moment. We evalueren tijdens de trainingen, maar telefonisch of email contact is vaak noodzakelijk om u optimaal te begeleiden.

Voedingsadvies

Onafhankelijk van uw doelstelling vragen wij u om een “voedingsdagboek” in te leveren. Als wij deze geanalyseerd hebben volgt een advies. Uit de praktijk blijkt dat iedereen wel wat tips kan gebruiken omtrent zijn voedingspatroon. Kleine aanpassingen kunnen al voor relatief grote veranderingen zorgen. Wij raden u dus aan om ons naar uw voedingspatroon te laten kijken.

Indicatie van de trainingsmogelijkheden

  • Bokstraining
  • Bootcamp training
  • Cardiovasculair binnen (hardlopen, fietsen, roeien, crosstraining)
  • Cardiovasculair buiten
  • Core-stability (stabiliseren van de spieren rondom de romp)
  • H.I.T. (high intensity training)
  • Krachtuithoudingsvermogen (figuuraanpassing)
  • Pure kracht
  • Pilates
  • Sportspecifiek (ter ondersteuning of voorbereiding van specifieke sporten)
  • Spinning®
  • TRX®suspension training een combinatie van functionele kracht, flexibiliteit, balans en core stability. Suspension training heeft zich reeds ontwikkeld als hoeksteen voor talloze trainingsprogramma´s in de topsport, maar is zeker net zo toegankelijk voor de beginnende sporter.

Uiteraard kunnen de diverse trainingsvormen gecombineerd worden.

PT met 4!

U traint met 4 personen tegelijk. Er wordt rekening gehouden met ieder zijn doelstelling
en alle trainingsvormen zijn bespreekbaar.
Profiteer van de exclusiviteit van Personal Training!

Door het gezamenlijk trainen hebben wij de prijs per persoon aantrekkelijk kunnen maken.